Przez Wolany

Sobota, 6 stycznia 2018 · dodano: 06.01.2018 | Komentarze 0

Pogoda odpowiednia więc dzwonimy do Kazia aby się z nim umówić na wyjazd. Niestety abonent niedostępny Czekamy na odzew -zazwyczaj oddzwania. Nie dzwoni - jedziemy więc sami. Plan był taki: jak z Kaziem to Gorzanów (krzyż i kapliczka kamienna oraz figury św. Jana Nepomucena) a jak bez Kazia to Szalejów (szopki). Jedziemy: Kłodzko - Szalejów Dolny ( 2 szopki), Szalejów Górny (szopka) - Wolany - wyjeżdżamy na drogę z Kłodzka do Wambierzyc i spotykamy się, z jadącym w naszym kierunku, Kaziem. Kaziu, który jechał z Polanicy, zawraca i jedzie z nami do Polanicy. W Polanicy odwiedzamy św. Jana Nepomucena, który "zamieszkał" w kapliczce pw. św. Wawrzyńca (św. Wawrzyniec jest na zewnątrz kapliczki - ustąpił miejsce JN) i jedziemy do parku a następnie przez Stary Wielisław (fotografuję Kazia z 3 figurami św. Jana Nepomucena) do Kłodzka. Po drodze mijamy jeszcze jedno przedstawienie św. Jana Nepomucena (na ul. Wielisławskiej) ale nie zatrzymujemy się przy nim (został na jakiś następny wyjazd).

Szopka na prywatnej posesji w Szalejowie Dolnym

Szopka w Parku Retro w Szalejowie Dolnym

Życzenia (nr 1) w Szalejowie Górnym

Szopka w Szalejowie Górnym

Życzenia (nr 2) przy szopce w Szalejowie Górnym

W Starym Wielisławiu przed karczmą sędziowską (bud. z nr 1) opisaną niżej jest jedna z wielu figur św. Jana Nepomucena.

Figury tej, a ściślej bud. z nr 1, długo  szukaliśmy wtedy gdy my zdobywaliśmy odznakę. Budynek jest w centrum wsi naprzeciw kościoła. A my szukaliśmy go na początku wsi.

Kapliczka pw. św. Wawrzyńca w Polanicy Zdroju

a wewnątrz figura św. Jana Nepomucena

Kaziu przy figurze św. Jana Nepomucena przed kościołem w Starym Wielisławiu

Jest to czwarte przedstawienie św. Jana Nepomucena odwiedzone przez Kazia dzisiaj do odznaki w stopniu srebrnym.