Duszniki - Karłów - Radków

Niedziela, 8 lipca 2018 · dodano: 08.07.2018 | Komentarze 0

Ja, Czesiu i Kaziu umawiamy się ja jazdę. Spotykamy się i ustalamy trasę - jedziemy do Dusznik-Zdroju. W Szczytnej i Dusznikach "odwiedzamy" figury św. Jana Nepomucena.

W Dusznikach-Zdroju zatrzymujemy się przy piekarni - kupujemy ciastka i lody. Przy ich konsumowaniu zastanawiamy się jak jechać dalej. Ustalamy, że wracamy przez Złotno. Dojeżdżamy do Złotna i postanawiamy jechać do Łężyc zobaczyć dokąd położony jest nowy asfalt. I tym sposobem dojechaliśmy do Drogi Stu Zakrętów - nowy asfalt położony jest już na całym odcinku od Duszniki do w/w drogi tj. do Przełęczy Lisiej. Prace jeszcze trwają (pobocza, rowy) i w dni robocze od godziny 8 do 18 droga jest zamknięta. Dzisiaj w niedzielę mogliśmy się nią przejechać - jechało się super, nie bardzo dokuczyło dosyć duże przewyższenie (Przełęcz Lisia to 800 m.n.p.m.).
Dzisiaj na trasie mieliśmy łącznie 780 m przewyższeń - daliśmy radę nawet bez wspomagania.
W Łężycach Górnych sfotografowałam Kazia na tle kapliczki kamiennej - kolejny obiekt do odznaki "Krzyże i kapliczki kamienne na Ziemi Kłodzkiej".

Dalej pojechaliśmy do Karłowa gdzie napełniliśmy bidony i ruszyliśmy dalej w kierunku Radkowa. Droga do Radkowa, ze względu na odbywane dzisiaj zawody  triatlonowe, była zamknięta dla ruchu samochodów i motocykli. Nam policja pozwoliła jechać.
W Radkowie odwiedziliśmy kolejne 3 figury św. Jana Nepomucena. W Ratnie Górnym i Dolnym czekały na nas kolejne figury św. Jana Nepomucena.

Dalsza droga to Ścinawka Średnia i Ścinawka Dolna, Ruszowice, Roszyce i Szalejów Dolny. W Roszycach ostatnie w tym dniu przedstawienia św. Jana Nepomucena - figura i 2 płaskorzeźby na cokole tejże figury.

Fotografowanie Kazia na tle przedstawień św. Jana Nepomucena to przygotowanie do złotego stopnia odznaki. Ma już 35 pkt na 50 wymaganych. Dzisiaj przybyło 10 punktów.