Kolejne stacje Drogi Krzyżowej

Niedziela, 15 lipca 2018 · dodano: 15.07.2018 | Komentarze 0

Na dzisiaj zaplanowaliśmy II etap "Adoracyjnej Miejskiej Drogi Krzyżowej".  I etap (7 stacji) "przejechaliśmy " w niedzielę 20 maja.
Niedziela to dobry dzień, gdyż jest większe prawdopodobieństwo, że będą otwarte kościoły.
Z Kłodzka do Międzylesia pojechaliśmy szynobusem. Zdążyliśmy na Mszę św. na 8.00
Z Międzylesia (IX stacja) pojechaliśmy do Bystrzycy Kłodzkiej (VIII stacja) i dalej do Polanicy-Zdroju. W Polanicy są dwie stacje Drogi: stacja X w kościele pw. Chrystusa Króla (Diecezjalne Sanktuarium MB Fatimskiej) i stacja XI w kościele pw. Wniebowzięcia NMP (Diecezjalne Sanktuarium NMP Nieustającej Pomocy).
Z Polanicy-Zdroju do Kłodzka jechaliśmy przez Stary Wielisław.

O kościele pw. Bożego Ciała w Międzylesiu za https://pl.wikipedia.org/wiki/Kościół_Bożego_Ciała...

"Jest to kościół salowy, z wielobocznie zamkniętym prezbiterium, nakryty sklepieniem pozornym. W 1818 roku na miejscu polichromowanego stropu zostało założone obecne sklepienie. Polichromie zostały wykonane przez malarza z Lądka-Zdroju Retmana. We wnętrzu znajdują się: dwukondygnacyjna empora organowa. Prospekt organowy zbudowany w 1745 roku przez K. Krausego z Międzylesia o 27 głosach. Ambona została wykonana w 1760 roku i posiada kształt łodzi z reliefami: św. Krzysztofa, św. Augustyna nad brzegiem morza, kazanie św. Antoniego do ryb, wrzucenie Jonasza do morza. W prezbiterium są umieszczone rzeźby z 1713 roku: św. Jana Nepomucena, św. Eligiusza, św. Jana Ewangelisty, św. Jana Chrzciciela.
Od zachodu znajduje się wieża z 1699 roku, zaprojektowana przez J. Carowe. Świątynia połączona jest z zamkiem murowanym, krytym przejściem z 1778 roku."