Czermna - Szczeliniec i nie tylko

Środa, 29 sierpnia 2018 · dodano: 29.08.2018 | Komentarze 0

Program na dzisiaj obszerny, a kciuk po zdjęciu gipsu niebyt sprawny, dlatego wybraliśmy jazdę samochodem w połączeniu ze spacerkiem.
Główny cel naszej dzisiejszej wycieczki to Czermna i XIV, tj. ostatnia, stacja Drogi Krzyżowej. Do trzynastu stacji dojechaliśmy rowerami a zakończyliśmy j.w.

W Czermnej zaczyna się Dolnośląski Szlak Papieski - Ziemia Kłodzka.

W czasie dzisiejszej wycieczki zaplanowaliśmy odwiedzenie kilku miejsc znajdujących się na tej trasie (wszystkie powtarzamy po kilku latach).
Dzisiaj kolejno dojechaliśmy bądź doszliśmy do:
- Czermnej (kościół pw. św. Bartłomieja i Kaplica Czaszek),
- Ruchomej Szopki na trasie do Pstrążnej,
- szczytu Narożnik,
- schroniska na Szczelińcu,
- schroniska w Pasterce,
- Błędnych Skał.
W czasie naszych wycieczek rowerowych dojechaliśmy do wielu innych miejsc znajdujących się na trasie Szlaku Papieskiego.

Narożnik - szczyt w Górach Stołowych wznoszący się na wysokość 851 m n.p.m. szczyt nad Lisią Przełęczą. Jest dobrym punktem widokowym na okoliczne pasma górskie i Obniżenie Dusznickie.
W sierpniu 1997 roku, przy niebieskim szlaku prowadzącym na szczyt, w bestialski sposób zostało zamordowanych dwoje młodych ludzi, studentów Akademii Rolniczej we Wrocławiu. Sprawców mordu do dzisiaj nie wykryto. Dla upamiętnienia zdarzenia na szczycie wmurowano tablicę.
W drodze na Narożnik

Na szczycie

Na Szczelińcu

Na Szlaku Papieskim z Błędnych Skał do Karłowa

Zapis trasy od wejścia na Narożnik (GPS włączony na parkingu na Lisiej Przełęczy "złapał" sygnał dopiero na Narożniku)