Nowa Bystrzyca - Spalona - Długopole Zdrój

Środa, 5 września 2018 · dodano: 05.09.2018 | Komentarze 0

Mamy wolny cały dzień - jedziemy do schroniska Jagodna na "Coś z jagodami". Za Czesiem "chodzą" pampuchy z jagodami - ale aby je zjeść trzeba dojechać lub dojść na Paprsek w Czechach.
Paprsek ma w swojej ofercie kulinarnej  regionalną specjalność - knedliki jagodowe, codziennie świeże, obficie nadziewane jagodami z tutejszych lasów, posypane kakao i polane rozpuszczonym masłem.  PYCHA - jedliśmy je w ub.r. i do dzisiaj czujemy ich smak.
Dzisiaj jedziemy do schroniska Jagodna. Tam też serwują dania z jagodami - co będzie dzisiaj ?
Umawiamy się z Kaziem i jedziemy: Kłodzko - Krosnowice - Gorzanów (betonówką) - Szklarka - Stara Bystrzyca - Nowa Bystrzyca (droga zamknięta dla ruchu samochodowego ale jedziemy i poboczem omijamy odcinek na którym kładziony był dzisiaj asfalt) - Spalona (Schronisko Jagodna).

Z jagodami są racuchy i desery. Zamawiamy z Czesiem racuchy a Kaziu pieczone pierogi ruskie.
Dania tak duże, że ledwie udało się nam je skonsumować.

Odpoczęliśmy trochę po trudach wspinaczki i obfitym jedzeniu i ruszyliśmy w drogę powrotną.
Trasa: Spalona - 9 km odcinek drogi w stanie fatalnym (o czym informuje tablica w Spalonej) -  Poręba (krzyż kamienny i św. Jan Nepomucen - dla Kazia od odznak) - Długopole Zdrój - Ponikwa (kapliczka kamienna i św. Jan Nepomucen - dla Kazia) - Długopole Zdrój - Długopole Dolne - Bystrzyca Kłodzka - Zabłocie - Gorzanów - Krosnowice - Kłodzko.

Kaziu i kamienny krzyż pokutny w Porębie

Św. Jan Nepomucen w Porębie (figura i płaskorzeźba na cokole figury)

Ślad trasy z Kłodzka do Ponikwy

Przerwa w zapisie trasy z Ponikwy do Długopola Zdroju.