Szlak drewnianych kościołów Opolszczyzny

Sobota, 8 września 2018 · dodano: 10.09.2018 | Komentarze 0

Wreszcie doszedł do skutku, planowany na okres wakacyjny, wyjazd na Opolszczyznę na "Szlak drewnianych kościołów Opolszczyzny". Trasę zaplanowaliśmy na 3 dni z dwoma noclegami we wsi Stałągi (nocleg w gospodarstwie agroturystycznym znalezionym w internecie).
Pakujemy rowery na samochód i wyjeżdżamy wczesnym rankiem jadąc w kierunku Brzegu. Przed Brzegiem nawiedzamy dwa kościoły drewniane: w Obórkach ( kościół polsko-katolicki)  i w Krzyżowicach. Mijamy Brzeg i jedziemy w kierunku Namysłowa. W powiecie namysłowskim nawiedzamy 6 kościołów drewnianych: w Biestrzykowicach, Smarchowicach Śl., Krasowicach, Michalicach, Woskowicach Małych i Baldwinowicach.  Następny kościół drewniany, który chcemy nawiedzić jest w Gołkowicach  w powiecie kluczborskim. Ustawiamy trasę na GPS-ie i ... dojeżdżamy prawie do Kępna, z którego "11" dojeżdżamy do kościołów w Gołkowicach a następnie już drogami lokalnymi do kościoła w Uszycach i kościoła we wsi Goła. Kolejnym drewnianym kościołem miał być kościół ewangelicki w Nasalach (był w wykazach drewnianych kościołów Opolszczyzny). Okazało się, że kościół drewniany spłonął w roku 2010 i na jego miejscu zbudowany został kościół murowany. Jadąc do Stałąg na nocleg odwiedzamy jeszcze drewniane kościoły w Maciejowie i Rożnowie. Do Rożnowa przyjeżdżamy w chwili rozpoczęcia Mszy Św., w której uczestniczymy.

Dzisiaj, z rowerami na dachu samochodu,

nawiedziliśmy 13 kościołów drewnianych z tego w pięciu udało się nam obejrzeć wnętrza (sprzątanie, ślub, Msza Św.).

Kościół polsko-katolicki w Obórkach  (2x)

Kościół w Krzyżowicach (2x)

Kościół w Biestrzykowicach

Kościół w Smarchowicach Śl.

Kościół w Krasowicach

Kościół we wsi Goła (2x)

Kościół w Maciejowie

Kościół w Rożnowie (2x)

Grobowiec, w kształcie piramidy w Rożnowie - Mauzoleum gen. mjr. Karola Adolfa Augusta von Eben und Brunnen