Starków - c.d. "Mała wieś z wielką historią"

Niedziela, 3 marca 2019 · dodano: 03.03.2019 | Komentarze 0

Dzisiaj ja, Czesiu i Kaziu do Starkowa aby odszukać kolejne zabytki znajdujące się w tej wsi. Część z nich ( 12+1 ) odszukaliśmy z Czesiem w środę (relacja z 27.02) a dzisiaj pozostałe (3+5). Razem jest to 21 obiektów.
Starków to kolejna wieś po Starym Wielisławiu, Korytowie i Gołogłowach, w której odszukaliśmy wszystkie zabytki opisane przez grupę młodzieży z Kłodzkiej Szkoły Przedsiębiorczości.

Figuralna grupa: Ukrzyżowanie z 1880 r.

Figuralna grupa: Ukrzyżowanie. Obiekt pochodzi z XIX w.

Krzyż przydrożny - obiekt stanowi fragment pomnika nagrobnego, który znajdował się obok domu przy którym stoi.

Kapliczki fasadowe - niestety dzisiaj puste. W czasie pobytu w Starkowie młodzieży we wnękach tych były figury św. Józefa z Dzieciątkiem i Matki Boskiej (wg opisu z przewodnika).

Trasa dzisiejsza: Kłodzko - Krosnowice - Gorzanów - Stara Łomnica - STARKÓW - Starkówek - Polanica-Zdrój - Wolany  - Szalejów Górny - Szalejów Dolny - Kłodzko. A w Kłodzku: ul. Lisia - ul. Dusznicka - ul. Objazdowa - Galeria Twierdza - Nowy Świat - ścieżką rowerową przez całe Kłodzko na stadion - dalej nową ścieżką rowerową w kierunku Krosnowic (do końca odcinka asfaltowego) - nawrotka i ul. Bohaterów Getta - ul. Hołdu Pruskiego - ul. Rodzinna - ul. Spółdzielcza.