Roszyce - Ruszowice - c.d. "Zabytki, które warto zobaczyć"

Poniedziałek, 4 marca 2019 · dodano: 04.03.2019 | Komentarze 0

Rano na kurs komputerowy a o 13 na rower. Ciepło ale mocno wieje. Jedziemy przez Korytów do Roszyc aby zlokalizować kolejne zabytki z projektu "Zabytki, które warto zobaczyć".
Z 14 zabytków 8 zlokalizowaliśmy w czasie poprzedniego wyjazdu (20.02) a 6 dzisiaj.

>< ><>

Z Roszyc jedziemy do Ruszowic aby odnaleźć kolejne zabytki. 18 lutego jadąc z Piszkowic do Kamieńca sfotografowałam 2 obiekty. Dzisiaj zlokalizowaliśmy 4 zabytki (jest ich w Ruszowicach 15). Długo szukaliśmy jednej kapliczki fasadowej, której pomimo korzystania z pomocy mieszkańca  nie udało się zlokalizować. Ponieważ zaczęło padać zrezygnowaliśmy z dalszych poszukiwań i przez Korytów wróciliśmy do Kłodzka.

Remiza strażacka. To najstarszy, zachowany tego typu obiekt na Ziemi Kłodzkiej. Murowany budynek z drewnianą wieżą powstał w 1935 r.

Chałupa drewniana  z 2 połowy XVIII w. Obiekt unikatowy w skali regionu.

Kapliczka słupowa z XIX w  .Rzadko spotykany falisty szczyt tworzy fasadę pomnika.