Droszków - sędziowska wieś

Sobota, 22 czerwca 2019 · dodano: 22.06.2019 | Komentarze 0

Przed południem na działkę - zebrać truskawki i wyrwać trochę chwastów.
Po godzinie 12 na rowery. Jak zwykle pada pytanie - gdzie jedziemy? Czesiu proponuje Droszków gdzie mamy kolejne "zabytki" do odkrycia.
Projekt "Sędziowska wieś - zabytki Droszkowa" to najnowszy projekt grupy "Detektywi przeszłości".

Jedziemy: Kłodzko - Krosnowice - Żelazno - Ołdrzychowice - Droszków (dojechaliśmy do Przełęczy Droszkowskiej).

W Droszkowie mamy 17 obiektów. Lokalizację części z nich znamy, niektórych szukamy. Dzisiaj nie dotarliśmy tylko do obiektu nr 3, który znajduje się w lesie przy drodze na Przełęcz Leszczynową, a tam dzisiaj nie zamierzaliśmy jechać.

Niektóre z nich:

Obiekt nr 17 - kamienna pasja z 1812 r.

Obiekt nr 14 (próbowałam zobaczyć co przedstawiają elementy leżące na ziemi - nie udało się).

Taką drogą dojechaliśmy do obiektu nr 14

Obiekt nr 12 (kościół pw. św. Barbary z barokowym wyposażeniem - wybudowany w 1405 r.) i  obiekt nr 13 (Pasja)

Obiekt nr 11 - św. Jan Nepomucen - figura z 1732 r.

Obiekt nr 6 (stan jak widać) - figura z 1863 r
Pierwotnie krzyż flankowały dwie zaginione rzeźby (Matki Bożej  i św. Jana).
Na szczycie widoczna Maria Magdalena adorująca  Chrystusa i kielich goryczy

Obiekt nr 4 (jeszcze się nie przewrócił)

Obiekt nr 2

Obiekt nr 1 - kapliczka wzniesiona w 1679 r. na Przełęczy Droszkowskiej (niedawno remontowana).

Na Przełęczy Droszkowskiej zawróciliśmy i pojechaliśmy: Droszków - Skrzynka - Trzebieszowice - Ołdrzychowice - Żelazno - Krosnowice - Kłodzko.

Nagroda za rozwiązanie Questu (hasło - Tak czasem określa się Droszków:  "Poletko Pana Boga")

Ślad trasy (znowu zabrakło "prądu" ale tylko na mały odcinek trasy).