• Aktywność Wędrówka

Pieszo na szczyt Ptasznik w Górach Złotych

Sobota, 14 marca 2020 · dodano: 14.03.2020 | Komentarze 0

Jedziemy autem do miejscowości Gaj, w której jest dom rodzinny Czesia.
Zostawiamy samochód i wędrujemy na szczyt Ptasznik w Górach Złotych. Początkowo idziemy bez szlaku (droga dobrze nam znana), dochodzimy do pieszego szlaku niebieskiego i nim  dochodzimy na szczyt Ptasznik.

Szczyt Ptasznik to jeden z dziesięciu szczytów na które należy wejść aby zdobyć wszystkie stopnie odznaki Korona Gór Złotych
w Klubie Zdobywców Koron Górskich RP. Ptasznik był naszym ósmym szczytem. Zostały nam jeszcze dwa szczyty: Czartowiec i Pasieczna (oba w okolicy Bielic).

Do mego plecaka przypięte są dwa znaczki klubowe:
- Klub Zdobywców Koron Górskich RP,
- Wieże Widokowe Gór i Pogórzy.
Ta druga odznaka to będzie kontynuacja zdobytej przez nas odznaki "Wieże widokowe Ziemi Kłodzkiej".

Na szczycie zastanawialiśmy się nad wędrówką dalej niebieskim szlakiem pieszym do Przełęczy Leszczynowej i stamtąd do Gaju.
W lesie trwa wielka wycinka i wywóz drewna w kierunku Chwalisławia -  obawialiśmy się błota, które "robi" ciężki sprzęt (na trasie na szczyt spotkaliśmy takie miejsce na skrzyżowaniu z drogą do Chwalisławia, które trzeba było omijać idąc lasem). Zdecydowaliśmy się na powrót niebieskim szlakiem ( bez skrótu z którego skorzystaliśmy idąc na szczyt).

Wędrując niebieskim szklakiem pieszym w bardzo wielu miejscach spotykaliśmy się z singeltrackiem "Pętla Chwalisław"

Przystanek na Pętli Chwalisław

Bramka Pętli

Na szlaku spotkaliśmy takie piękne wilcze łyko

i minęliśmy się tylko z 2 rowerzystów zmierzających w kierunku powyższej bramki szlaku rowerowego.