• Aktywność Wędrówka

Wędrówka na szczyt Czartowiec w Górach Złotych

Piątek, 8 maja 2020 · dodano: 08.05.2020 | Komentarze 0

Długo trwało namawianie Czesia na tę wędrówkę. Szczyt Czartowiec leży bowiem na granicy z Czechami i były obawy czy nie będziemy mieli w związku z wejściem na granicę problemów. Przez szczyt Czartowiec prowadzi granicą szlak turystyczny z Kowadła na Przełęcz Gierałtowską. My nie chcieliśmy w w/w względów iść granicą i wybraliśmy drogę wg mapy - za leśniczówką w Nowym Gierałtowie.
Rozpoczynamy wędrówkę wzdłuż potoku Wądróż. Dochodzimy do rozdroża, przechodzimy przez mostek i rozstajemy się ze strumykiem wędrując dalej leśną drogą. Wzdłuż strumyka była droga ale w stanie gorszym niż ta która wybraliśmy. Gdy GPS "powiedział" nam, że do szczytu w linii prostej mamy niewiele ponad 200 m, schodzimy z drogi i  postanawiamy zdobyć szczyt idąc na przełaj (Czesiu na trasie).

Dochodzimy do granicy i do szczytu.
Schodzimy łagodniejszym zboczem do rozdroża 5 dróg.

Zeszliśmy ścieżką widoczną z prawej strony (za stertą gałęzi). Ja stoję i robię zdjęcie na  ścieżce wiodącej w górę (chyba dochodzi do granicy). Z lewej strony są dwie ścieżki (jedna mocno w dół  to zapewne ta wzdłuż potoku Wądróż - gdzieś wyczytałam, że to tzw. stara droga zniszczona przez spływające wody) i piąta, którą rozpoczął schodzenie Czesiu i którą doszliśmy do drogi, którą przyszliśmy z Nowego Gierałtowa.

I widok tego rozdroża z drugiej strony. Ścieżka, którą zeszliśmy jest z lewej strony (przed stertą gałęzi), na wprost ścieżka w górę, a po prawej stronie dwie drogi.

I
Ślad i profil trasy: (połączenie z satelitą nastąpiło dopiero po przejściu ok. 0,5 km - na mostku przechodzącym przez potok Wądróż).

Czartowiec to dziesiąty - ostatni zdobyty przez nas szczyt do Korony Gór Złotych w ramach odznak Klubu Zdobywców Koron Górskich RP (KZKG RP).
Są to:

Karpiak775
Trojak766
Ptasznik719
To kolejna "Korona" zdobyta przez nas w całości.
Wszystkie szczyty z wykazów zdobyliśmy w pasmach:
- Góry Złote ( 10 szczytów),
- Góry Bardzkie (10 szczytów),
- Góry Bialskie (5 szczytów),
- Masyw Śnieżnika (10 szczytów).
W innych pasmach mamy po kilka szczytów. Przed nami więc kolejne wycieczki.