Stronie Śląskie

Niedziela, 10 maja 2020 · dodano: 10.05.2020 | Komentarze 0

Wczorajsze plany na dzisiaj zmieniła niepewna pogoda. Miało być polami i lasami - Gaj, Laski, Laskówka i do Kłodzka przez Przełęcz Łaszczowa lub przez Opolnicę.  Ostatecznie wybraliśmy jazdę przez wioski aby w razie deszczu można się schronić pod wiatami na przystankach autobusowych.
Dzisiejsza trasa: Kłodzko - Krosnowice - Żelazno - Ołdrzychowice - Trzebieszowice - Radochów (pierwotnie planowaliśmy stąd wracać) - Lądek-Zdrój - Stronie Śląskie - zawracamy - Lądek-Zdrój - Trzebieszowice- Ołdrzychowice - Żelazno - Krosnowice - Kłodzko.

Padało dopiero jak już byliśmy w domu. Wcześniej w Kłodzku padało bo asfalt był mokry.

Ratusz w Lądku-Zdroju (sfotografowany z ławki na której odpoczywaliśmy).

Za wikipedią: "Wzniesiona w 1872 roku eklektyczna budowla w niczym nie przypomina poprzedniego ratusza. Założony na planie prostokąta, trzykondygnacyjny okazały budynek nakryty jest blaszanym, czterospadowym dachem ozdobionym trójkątnymi neobarokowymi szczytami. Na frontowej fasadzie wyrasta ośmioboczna wieża nakryta ostrosłupowym blaszanym hełmem. Budynek jest bogato zdobiony fryzami, gzymsami i obramieniami okiennymi.

W cieniu ratusza, ogrodzony łańcuchem stoi kamienny pręgierz. Jest to normalne miejsce dla tzw. „słupa hańby”.

Znajdująca się na nim mała tabliczka informuje, że jest to pręgierz ze wsi Skrzynka. Przeniesiony został w to miejsce ze względu na to, iż oryginalny lądecki pręgierz zaginął.

Więcej informacji na temat pręgierza ze Skrzynki  i tego zaginionego pręgierza z Lądka-Zdroju na:  http://www.zjk.centrix.pl/index.php/2015/05/01/pre...

Ślad i profil trasy (tylko do Krosnowic wystarczyło "prądu")