Detektywi przeszłości

Wtorek, 8 września 2020 · dodano: 13.09.2020 | Komentarze 0

Nowe wyzwanie przed nami i nowe cele "rowerowania".

Informacja ze strony FB https://www.facebook.com/detektywiksp/

"Detektywi Przeszłości przystępują do realizacji kolejnego projektu: "Znane i mniej znane zabytki kłodzkich wsi.", który obejmuje miejscowości : Ołdrzychowice Kłodzkie, Żelazno, Rogówek, Romanowo, Marcinów.
Projekt dofinansowany jest ze środków Narodowego Instytutu Dziedzictwa w ramach programu Wspólne Dla Dziedzictwa 2020. W realizacji projektu wspiera nas Fundacja Razem Możemy Więcej przy Domu Dziecka w Kłodzku."
i dalej:
1.  "Za nami pierwszy dzień obozu wolontariackiego. Odwiedziliśmy dziś wsie: Żelazno oraz Romanowo w Gminie Kłodzko, w których odkryliśmy ponad 40 zabytków.
Opracowaliśmy ich dokumentację fotograficzną i topograficzną.
W związku z ogłoszonym przez nas konkursem plastycznym dla dzieci pt.: "Zabytki mojej wsi" rozwiesiliśmy plakaty informacyjne na tablicach ogłoszeń."

2. "Za nami drugi dzień obozu. Dzisiaj zinwentaryzowaliśmy ok. 40 kolejnych zabytków w Ołdrzychowicach i Rogówku"

3. "Wizytą w Marcinowie wzbogaciliśmy nasze zbiory o kolejne 10 zabytków. ....
Teraz czas  na opracowanie zebranych materiałów i zdjęć oraz przygotowanie publikacji i materiałów projektowych."

oraz na stronie Fundacji Razem Możemy Więcej przy Domu Dziecka w Kłodzku:

"DOTACJA NA OPRACOWANIE ZABYTKÓW na terenie gminy Kłodzko.
Dobra współpraca Fundacji i Grupy Detektywi Przeszłości owocuje. W tym roku został wysoko oceniony i dofinansowany projekt „Znane i mniej znane zabytki kłodzkiej wsi.”, dzięki któremu na terenie kolejnych pięciu wsi gminy Kłodzko - Żelazna, Marcinowa, Rogówka, Ołdrzychowic Kłodzkich oraz Romanowa powstaną tablice informacyjne o zabytkach, ścieżka edukacyjna, gra terenowa – quest, film promujący ścieżkę realizowany przez Telewizja Kłodzka, przewodnik i folder.
Głównym "winowajcą" kolejnego 3. z rzędu projektu dofinansowanego przez
Narodowy Instytut Dziedzictwa w ramach konkursu Wspólnie dla dziedzictwa 2020 jest Marek Królikowski.
W konkursie złożono 215 wniosków, z czego 23 otrzymały dotację.
Wkład własny do projektu w wysokości 3000 zł zapewnia Czekamy na podsumowanie projektu.

Detektywi przeszłości odwiedzili następne miejscowości  o czym na stronie https://www.facebook.com/detektywiksp/
 "W dniach 17 i 18 września zorganizowaliśmy 2-dniowy obóz wolontariacki do Mikowice - wioska z potencjałem, Kamieniec Kłodzki, @Boguszyn Koło Kłodzka Boguszyn, Jaszkówka oraz Sołectwo Podzamek w ramach projektu " Odkryj znane i nieznane zabytki kłodzkich wsi", dofinansowanego ze środków programu „Działaj Lokalnie” Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowanego przez Akademię Filantropii w Polsce oraz Ośrodka Działaj Lokalnie w Kłodzku” ?
........Podczas tego wyjazdu wzbogaciliśmy nasze zbiory o około 45 zabytków.
Teraz czas na opracowanie zebranych materiałów i zdjęć oraz przygotowanie publikacji i materiałów projektowych."

Czyli w opracowaniu jest 10 wiosek z prawie 150 zabytkami. Lokalizację wielu zabytków znamy ale i wiele będzie trzeba szukać.