Do Boguszyna na poszukiwanie zabytków

Środa, 16 grudnia 2020 · dodano: 16.12.2020 | Komentarze 0

Jedziemy do Boguszyna na poszukiwanie zabytków.

Na tablicy, która została posadowiona obok świetlicy w Boguszynie są różne mapki z zaznaczoną lokalizacją poszczególnych obiektów.
Mapka na powyższej fotografii to mapka z Podzamku (patrz niżej). Dla Boguszyna właściwa jest mapka z pierwszej fotografii.

Dzisiaj w Boguszynie odkrywamy kolejno: obiekt nr 3, nr 6, nr 7, nr 8, nr 9, nr 4,  nr 2 i nr 1 tj. 8 z 11 obiektów. Pozostały do odszukania: obiekt nr 5 (kapliczka fasadowa) i nr 10 (dawna karczma). Wiemy gdzie jest obiekt nr 11 (kolumna Maryjna na Przełęczy Bardzkiej - przy "8" na granicy powiatów).  Dojechaliśmy do "8" do klasztoru Sióstr Franciszkanek ale dzisiaj nie mieliśmy ochoty na wędrówkę  poboczem "8" dlatego zawróciliśmy.

Kaplica św. Krzyża (obiekt nr 8) wzniesiona w 1732 r

Kaplica z drugiej strony i krzyż (obiekt nr 7)

Kłodzko widoczne sprzed kaplicy (zdjęcia zamglone ale taka dzisiaj była pogoda)

Figura św. Jana Nepomucena z początku XIX w. (obiekt nr 3)

Kapliczka (obiekt nr 9) datowana na XIX w. (dojście do niej polną drogą zrytą przez dziki).

Szlakowskaz na dzisiejszej trasie: szlak spacerowy „Dookoła Gminy Kłodzko” im. Kazimierza Rzewuskiego

Na stronie https://gmina.klodzko.pl/strona-4231-dookola_gminy... o tym szlaku:
"Teren Gminy Kłodzko to znakomite miejsce na piesze wędrówki. W sercu Kotliny Kłodzkiej przecina się kilka szlaków turystycznych i lokalne drogi, które prowadzą do miejsc z ciekawą zabudową, małą architekturą przydrożną, historią wartą poznania oraz pozwalają podziwiać piękny krajobraz.
Jednym ze szlaków wartych przejścia jest szlak spacerowy „Dookoła Gminy Kłodzko” im. Kazimierza Rzewuskiego, wytyczony przez Oddział PTTK "Ziemi Kłodzkiej", oznakowany i cały czas znajdujący się pod jego opieką. Szlak przebiega przez:
Kłodzko – Boguszyn – Wysoka Droga – Wojciechowice – dawny Zajazd „Kukułka” – Jaszkowa Dolna – Marcinów – Krosnowice – Starków – Stary Wielisław – Szalejów Dolny – Roszyce – Ruszowice – Piszkowice – Bierkowice – Łączna – Kłodzko.
Łącznie daje to 53,2 km, które można podzielić na kilka etapów, organizując na przykład cykliczne wycieczki."