• Aktywność Wędrówka

Ze Studzienna na szczyty Rogacz i Dzik w Górach Stołowych

Niedziela, 3 października 2021 · dodano: 03.10.2021 | Komentarze 0

Bardzo mocno wieje - nie decydujemy się na jazdę rowerami. Po długiej namowie udaje mi się namówić Czesia na wędrówkę. Góry Sowie zostały odrzucone a Góry Stołowe zaakceptowane. Jedziemy samochodem do Studzienna i wędrujemy w pobliże sczytów Rogacz i Dzik. Są to szczyty do Korony Gór Stołowych w Klubie Zdobywców Korony Europy. Do tej korony mieliśmy 10 szczytów czyli ilość na dwa stopnie ((popularny i brązowy) Korona Gór Stołowych I. Dzisiejsze  zdobycze to początek do stopnia srebrnego, na który trzeba zdobyć 7 szczytów. Szczyty w Polsce zdobyte, reszta (12 szczytów) to szczyty w Czechach. Czy i kiedy je zdobędziemy?

Na czerwonym szlaku pieszym (Główny Szlak Sudecki) - teren Parku Narodowego Gór Stołowych

Kapliczka kamienna na szlaku czerwonym (w tym miejsce już byliśmy - do odznaki "Krzyże i kapliczki kamienne na Ziemi Kłodzkiej")

Jesteśmy w pobliżu szczytu Rogacz.  Bliżej nie możemy dojść - zejście ze szlaku na terenie Parku Narodowego jest niedozwolone

Wnętrze zadaszenia

Idziemy krótko czerwonym i żółtym szlakiem w kierunku Skalnych Grzybów - zawracamy i żółtym szlakiem, w przeciwnym kierunku, idziemy w pobliże szczytu Dzik.
Po drodze

Jesteśmy w pobliżu szczytu Dzik - nie schodzimy ze szlaku (PN).

Zawracamy - idziemy do samochodu (Studzienno) tak jak przyszliśmy.

Z tego miejsca już niedaleko jest do Batorówka. Planujemy wybrać się do Batorówka w najbliższym czasie rowerami.