Rodzinny Rajd Rowerowy brzegami Zalewu Paczkowskiego z Paczkowa do Kozielna

Środa, 15 sierpnia 2012 · dodano: 15.08.2012 | Komentarze 0

Główny cel dzisiejszej wyprawy to udział w, organizowanym przez Stowarzyszenie Perspektywa dla Paczkowa, Rodzinnym Rajdzie Rowerowym wokół Zalewu Paczkowskiego.
Grupa 4 osobowa ( ja, mój mąż, Władziu i Tadziu) dojechaliśmy do Kamieńca Zabkowickiego pociągiem. Z Kamieńca przez Paczków, Pomianów Dolny,Lubiatów, Ligotę Wielką i Sarnowice dojechaliśmy do Otmuchowa. We wszystkich czterech wsiach nawiedziliśmy kościoły a w Otmuchowie zobaczyliśmy zamek biskupi, rynek oraz dwa kościoły (piękny Kościół p.w. Św. Mikołaja i Św.Franciszka Ksawerego oraz Kaplicę cmentarną p.w. Św.Anny). Tą samą trasą powróciliśmy do Paczkowa aby wziąć udział we wspomnianym na wstępie rajdzie. W Paczkowie dołączyli do nas Basia i Jurek. W składzie 6 osobowym grupa rowerowa z Kłodzka uczestniczyła w rajdzie dookoła zalewu z metą w Kozielnie. Pierwszych 100 zapisanych osób (my mieliśmy nr od 1 do 6) otrzymało koszulki rajdowe oraz bon na poczęstunek na mecie rajdu. Poczęstunek był bardzo obfity: pyszne mięsko i kiełbaska z grilla z bułeczką, grochówka, herbata lub kawa, woda mineralna, drożdżówka lub ciasto do wyboru i lody. W Kozielnie na uczestników, zarówno dzieci jak i dorosłych, czekało wiele atrakcji. Jako kłodzka rodzina rowerowa dostapiliśmy zaszczytu wyróżnienia statuetką, którą pokażę na zdjęciu, Było przyjemnie ale trzeba było się zbierać do powrotu.
Basia i Jurek wracali samochodem z rowerami na dachu, a pozostała czwórka na 2 kółkach do samego Kłodzka. Tym razem wybraliśmy trasę: Kozielno -Błotnica - Złoty Stok - Mąkolno - Laski - Podzamek - Jaszkówka - Kłodzko.
W Podzamku zatrzymaliśmy się na chwilę, gdyż obok zamku odbywał się VI Samorządowy Piknik VON MAGNISAMI. Posłuchaliśmy występu zespołu PODZAMEK BOYS i wyruszyliśmy w dalszą, już niedługą drogę.

W pociagu do Kamieńca Ząbkowickiego

Stacja w Kamieńcu Zabkowickim i mój rower

Na tle kościoła p.w. Św.Franciszka Ksawerego w Pomianowie Dolnym.
Kościół filialny Św. Franciszka Ksawerego, barokowy, wzniesiony ok. 1725 r., restaurowany w 1803 r. Jednonawowy z półkolistym prezbiterium, z czworoboczną wieżą, o wnętrzu nakrytym sklepieniem kolebkowym z lunetami. Skromne wyposażenie rokokowe pochodzi z 2. poł. XVIII w.

Kościół p.w. Św. Mikołaja i Franciszka Ksawerego w Otmuchowie
Wybudowany w końcu XIV w. został poważnie zniszczony w czasie wojen husyckich i rozebrany w 1690 r. Nową budowlę ukończono jeszcze pod koniec XVII w.
Dwuwieżowy kościół wygląda jak bazylika z transeptem, lecz jego wnętrze jest barokową halą z rzędami bocznych kaplic. Wnętrze nietypowe dla baroku - spokojne i eleganckie, trochę surowe. Nawiązuje przez to do tradycji gotyckich, a proporcjami i symetrią do renesansu.
Ołtarz główny to wspaniała nawa o formach architektonicznych tworzących jakby osobną kaplicę z dużym obrazem. W przednich ołtarzach znajdują się obrazy Michała Willmanna , a na sklepieniu fresk Dankwarta.
W kaplicach prezbiterium stoją pokrywane różnymi rodzajami drewna konfesjonały wczesnobarokowe. W podobnym stylu jest również ambona.

Na tle kaplicy p.w. Najświętszej Marii Panny Różańcowej w Sarnowicach
Pochodząca z końca XIX wieku kaplica swoją bryłą oparta na planie prostokąta dobrze komponuje się z krajobrazem wsi. Przy elewacji wschodniej dachu wyrasta niewielka ośmioboczna sygnaturka z niewielkim hełmem zwieńczona kulą i krzyżem.
We wnętrzu świątyni uwagę zwraca bogato zdobiony ołtarz nawiązujący do sztuki baroku. Jednak odważnie prowadzona linia jak i motywy roślinne wykorzystane w zdobieniu zdradzają wpływy secesji. W prawej części kaplicy umieszczony jest kolejny, mniejszy ołtarz maryjny. Jest to jednak już dużo późniejsze, bo powojenne dzieło.

Oczekiwanie na start Rodzinnego Rajdu Rowerowego wokół Zalewu Paczkowskiego
Piknik na mecie RRR w Kozielnie: rodzinna grupa rowerowa z Kłodzka beze mnie (bawię się w fotografa) ale z moją siostrą mieszkanką Paczkowa.

Nagroda dla najliczniejszej rodzinnej grupy rowerowej (to my "rodzinna" grupa rowerowa z ul.Rodzinnej w Kłodzku)