Popołudniowa wycieczka szlakiem pobliskich Kościołów

Piątek, 14 września 2012 · dodano: 16.09.2012 | Komentarze 0

Kłodzko - Krosnowice - Żelazno (Kościół p.w. Św. Marcina)- Piotrowice ( Kaplica MB Częstochowskiej)- Romanowo - Trzebieszowice (Kościół p.w. św. Andrzeja) - Ołdrzychowice ( Kościół p.w. Jana Chrzciciela) - Żelazno - Krosnowice - Kłodzko

Mieszkam w Kłodzku prawie 40 lat a nie znałam wiele kościołów znajdujących się w okolicy. Zachęceni przez Władzia do zdobywania kolarskich odznak pielgrzymich (odznaka ta ma 8 stopni:od popularnego do pielgrzyma świata) rozpoczęliśmy ( ja i mój mąż), podczas wycieczek rowerowych, nawiedzanie kościołów. Potwierdzeniem poznanych obiektów kultu chrześcijańskiego powinna być pieczęć obiektu ( kościoła, klasztoru). Niestety zdobycie w/w jest najczęściej niemożliwe. I tak np. w drodze do i z Częstochowy (wyłączając samą Częstochowę) na 36 nawiedzonych kościołów uzyskaliśmy tylko 8 potwierdzeń kościelnych. Autorzy regulaminu przewidzieli takie sytuacje i dopuścili inne potwierdzenia, które można stosować w przypadku niemożliwości uzyskania pieczęci kościelnej - należy opisac obiekt i uzyskać pieczęć danej miejscowości lub w ostateczności może to być zdjęcie turysty na tle świątyni.
Wiele świątyń udaje się obejrzeć tylko z zewnątrz, gdyż są pozamykane. Dobrze chociaż, że wnętrza wielu z nich można obejrzeć w internecie.
My założyliśmy sobie, że chociaż pobliskie świątynie będziemy nawiedzać tak długo aż uda nam się je obejrzeć i uzyskać potwierdzenia kościelne.
Dzisiaj na odwiedzone 4 obiekty uzyskaliśmy potwierdzenie tylko z parafii w Żelaźnie( była to trzecia, tym razem udana, próba).