Kółeczko do Bystrzycy Kłodzkiej

Sobota, 20 października 2012 · dodano: 20.10.2012 | Komentarze 0

Dzisiaj wybór padł na Bystrzycę Kłodzką. W rodzinnym gronie: ja, Czesiu i Ania, do Bystrzycy jechaliśmy przez Krosnowice, Gorzanów i Zabłocie a wracaliśmy przez Szklarkę, Starą Łomnicę, Starkówek, Polanicę i Stary Wielisław.
W Bystrzycy Kłodzkiej zdobyliśmy 3 punkty do Kolarskiej Odznaki Pielgrzymiej nawiedzając:
1. Kaplicę Szpitalną p.w. św. Jana Nepomucena,
2. Muzeum - dawny kościół ewangelicki,
3. Kościół p.w. św. Michała Archanioła.

W Starej Łomnicy zatrzymaliśmy się przy kaplicy św. Rocha (kolejny punkt do KOP).

W drodze z Gorzanowa do Zabłocia

W drodze do Muzeum, w tle Baszta
Muzeum Filumenistyczne w Bystrzycy Kłodzkiej – jedyne w Polsce muzeum filumenistyczne, w którym zgromadzone są eksponaty związane z ogniem, zapałkami i zapalniczkami.
Muzeum Filumenistyczne posiada bogate zbiory różnych przedmiotów do niecenia ognia (zapalniczki lontowe, benzynowe, gazowe, elektryczne oraz chemiczne, krzesiwa metalowe i skałkowe oraz starożytne lampy oliwne). Następną część kolekcji tworzą zbiory opakowań zapałek i etykietek zagranicznych z różnych krajów, w tym z Chin i Japonii oraz cenny zbiór polskich etykietek zapałczanych począwszy od najstarszych do współczesnych. W zbiorach znajduje się około pół miliona etykietek zapałczanych oraz tysiąc czterysta zapalniczek.