Szlakiem kościołów na trasie do Radkowa przez Tłumaczów

Niedziela, 4 listopada 2012 · dodano: 04.11.2012 | Komentarze 0

W składzie wczorajszym, uzupełnionym o Władzia, wyruszamy na trasę zaproponowaną przez Władzia. Jak się okazało w planach Władzia było zdobycie kolejnych punktów do Kolarskiej Odznaki Pielgrzymiej. Władziu już zweryfikował swoje wyjazdy rowerowe zdobywając popularny i brązowy stopień KOP. My z Czesiem także mamy już wystarczającą ilośc punktów do tych 2 stopni. Do srebrnego stopnia KOP brakuje nam jeszcze 3 obiektów obowiązkowych. Obiektów dowolnych nawiedziliśmy już wystarczającą ilość. Do srebrnej KOP trzeba nawiedzić 20 obiektów sakralnych wymienionych w regulaminie jako obowiązkowe oraz 205 obiektów sakralnych dowolnych. Do złotej KOP należy nawiedzić dodatkowo 25 obiektów obowiązkowych oraz 175 obiektów dowolnych.
Dzisiejsza trasa:
Szalejów Dolny - Szalejów Górny - Kamieniec - Suszyna - Ścinawka Dolna ( pieczęć parafii i 3 punkty)- Ścinawka Średnia (pieczęć parafii i 2 punkty) - Ścinawka Górna (zdjęcie na tle nieczynnej kaplicy w Sarnach i 1 punkt) - Tłumaczów ( zdjęcie na tle kościoła i 1 punkt) - b.stromym podjazdem do wsi Gajów - Radków (pieczęć parafii i 2 punkty) - Ratno Górne - Ratno Dolne - Ścinawka Średnia - Ścinawka Dolna - Gorzuchów - Bierkowice - Piszkowice - Korytów - Kłodzko.
Na tle dworu Sarny w Ścinawce Górnej byłej posiadłości rodu von Gotz. W obiekcie tym znajduje się nieczynna kaplica p.w. św.Jana Nepomucena.
Kupnem dworu interesował się podobno książę Karol, syn królowej Elżbiety II. Wiązano z tym faktem wielkie nadzieje, niestety na nadziejach się skończyło.