Szlakiem kościołów Ziemi Kłodzkiej

Sobota, 10 listopada 2012 · dodano: 10.11.2012 | Komentarze 0

Ja, Czesiu, Władziu i Tadziu, pomimo bardzo mocno wiejącego wiatru, wyruszyliśmy na szlak rowerowy. Trasa znowu pielgrzymkowa - Władziu przyspieszył w zdobywaniu punktów do KOP. Pracuje już na srebrną odznakę. Dzisiejsza trasa to: Krosnowice ( księdza nie zastajemy), Żelazno ( my już mamy wcześniej potwierdzenie, Władziu "zdobywa" pieczątkę parafii, w której jutro będzie odpust św. Marcina - mamy zaproszenie proboszcza na tę uroczystość i na pamiątkę odpustu otrzymujemy obrazki ze św. Marcinem ), Romamnowo - Piotrowice Górne. W Piotrowicach G. fotografujemy się na tle kościoła p.w. Świętej Rodziny i rozpoczynamy wspinaczkę czarnym szlakiem pieszym na Górę Krzyżową na której znajduje się kaplica p.w. Św. Krzyża i stacje Drogi Krzyżowej. Dalej Piotrowice Dolne i Władziu fotografuje się na tle kaplicy p.w. MB Częstochowskiej ( my byliśmy tutaj już wielokrotnie, mamy też pieczatkę sołtysa - dzisiaj sołtysa nie było w domu, Władziu nie ma więc potwierdzenia a jedynie fotografię). Jedziemy znowu do Romanowa i dalej do Trzebieszowic. My potwierdzenie nawiedzenia kościoła w Trzebieszowicach zdobyliśmy już wcześniej, Władziowi udaje się to dzisiaj.

W Ołdrzychowicach wstępujemy jeszcze do, znajdującego się obok kościoła, Zamku na Skale gdzie Władziu uzyskuje stempel w "Książeczce wycieczek kolarskich".
Tutaj rodzi się myśl, że my także możemy zacząć "pracować" na taką odznakę.

Ołdrzychowice to następne udane i potwierdzone nawiedzenia kościoła - sympatyczny ksiądz zaprasza nas do kościoła, który po niedawnym remoncie prezentuje się bardzo okazale. W drodze powrotnej ponownie wstępujemy na plebanię w Krosnowicach - tym razem mamy szczęście, zastajemy księdza i uzyskujemy potwierdzenie nawiedzenia kościoła. Ksiądz obdarowuje nas kalendarzami na rok 2013 ze zdjęciami parafii św.Jakuba w Krosnowicach.

Zdobycze dnia dzisiejszego dnia to nawiedzenie 6 obiektów sakralnych (Władziu 6 a my po 4 punkty do KOP), obrazki ze św. Marcinem oraz kalendarze z fotografiami z parafii w Krosnowicach.

Szlakowskaz w Romanowie

Moi towarzysze podróży studiuja mapę - mamy dojechać nie tylko do kaplicy na Górze Krzyżowej, na którą kieruje nas szlakowskaz ale i do kościoła Św. Rodziny w Piotrowicach G.

Czarnym szlakiem pieszym w kierunku kaplicy na Górze Krzyżowej

Kaplica p.w. Św Krzyża na Górze Krzyżowj w Piotrowicach Górnych

Wewnątrz kaplicy p.w. Świętego Krzyża

Na górze Krzyżowej wokół kaplicy rozmieszczone są stacje drogi krzyżowej