Diecezjalna pielgrzymka rowerowa do Krzeszowa

Sobota, 17 września 2011 · dodano: 01.01.2013 | Komentarze 0

Ja, Ania i Czesiu postanowilismy uczestniczyć w diecezjalnej pielgrzymce rowerzystów do Krzeszowa.
Główny nurt pielgrzymki wyruszył z Bielawy (grupa rowerowa Wiraż).
Oto część relacji jednego z uczestników pielgrzymki:
"O godzinie jedenastej trzydzieści jesteśmy w komplecie na placu pod bazyliką w Krzeszowie. Tu dołączają do nas kolejne grupy pielgrzymów. Przyjeżdża ksiądz Mateusz Pawlica z parafii św. Mikołaja w Świebodzicach z ośmioma kolejnymi osobami. Wyjechało ich więcej, ale kilku paniom nie udało się sforsować stromych podjazdów i zawróciły do domów, wspierając jadących dalej modlitwą i życzeniami szczęśliwego dotarcia do celu oraz równie szczęśliwego powrotu.
Ponadto dołączyły jeszcze cztery osoby z parafii św. Katarzyny w Nowej Rudzie Słupcu, oraz trzy osoby z parafii Podwyższenia Krzyża św. w Kłodzku. Było więc nas razem pięćdziesięciu ośmiu pielgrzymów - rowerzystów..............
Poszliśmy podziwiać piękno wspaniałej, monumentalnej bazyliki, stanowiącej zabytek klasy zerowej, z cudowną ikoną Matki Boskiej Łaskawej, będącą najstarszym obrazem maryjnym w Polsce i jednym z pięciu najstarszych w Europie, wspaniałe malowidła na ścianach i sklepieniu, oraz ogromny obraz Piotra Brandla, który umieszczony jest nad ikoną i przedstawia Wniebowzięcie Najświętszej Marii Panny.
Z pewnością najważniejszym momentem naszego pielgrzymowania była Msza Święta, przed którą nasi księża umożliwili nam przystąpienie do sakramentu pokuty."

Te trzy osoby z Kłodzka - o których mowa - to ja, Ania i Czesiu.
Zostaliśmy zaproszeni do wspólnej fotografii

W Krzeszowie spotkaliśmy znajome nam, m.in. z pielgrzymek do Sanktuarium Matki Bożej Bolesnej w Starym Wielisławiu, 2 osoby z Nowej Rudy - Słupca. Z nimi ruszyliśmy w drogę powrotną do domu trasą: Krzeszów - Mieroszów - Golińsk - Mezimesti - Chęcice - Oliventin - Braumov - Otovice - Tłumaczów - Ścinawka ( tutaj pożegnaliśmy się) - Bierkowice - Kłodzko.