Pieskowa Skała,Grota Łokietka

Czwartek, 7 lipca 2011 · dodano: 10.02.2013 | Komentarze 0

Samochodami z Olkusza do Pieskowej Skały.

W Pieskowej Skale zwiedzamy zamek i rowerami jedziemy do Ojcowa, Doliną Prądnika do Białego Kościoła i Groty Łokietka.
Zamek Pieskowa Skała
Zamek powstał za czasów panowania Władysława Łokietka prawdopodobnie przed 1315 r. z którego pochodzi pierwsza wzmianka o nim. W latach późniejszych został rozbudowany przez Kazimierza Wielkiego. Pod koniec XV w. został powiększony o dwie wieże obronne i budynki w skrzydle południowym. W 1542-1587 r. z gotyckiej budowli obronnej zrobiono renesansową rezydencję. W 1655 r. po przetrzymaniu oblężenia szwedzkiego zamek został poddany. Pożary odbywały się w latach: 1718, 1850 i 1856. W 1863 r. zamek został ostrzelany przez artylerię w czasie powstania styczniowego.
Sporo zniszczeń... dziwi więc to co można zobaczyć po dotarciu do niego i jest efektem późniejszej odbudowy. Osadzony na skale w bezpośredniej bliskości Maczugi Herkulesa, w przepięknej okolicy Ojcowskiego Parku Narodowego z pięknymi ogrodami, z dwoma dziedzińcami z czego drugi stylizowanym na sukiennice krakowskie. Piękny wygląd, restauracja w środku, wszystko niezwykle zadbane.