Morzyszów poznany

Niedziela, 28 kwietnia 2013 · dodano: 28.04.2013 | Komentarze 0

Deszcz przestał padać, zrobiło się trochę zimno (8 stopni) ale nie zniechęciło to nas do wyjścia z domu. Tym razem ja zaproponowałam kierunek na Morzyszów, gdyż pomimo,że jest tak blisko nigdy tam nie byłam. Jak zwykle w niedzielę ja, Czesiu i Kaziu ( tym razem bez Ani, która została we Wrocławiu, gdyż miała jechać w okolice Milicza)przez Ścinawicę, Młynów, Ławicę i Podtynie dotarliśmy do Morzyszowa.

Widok na Nysę Kłodzką z mostu na drodze do Morzyszowa.

Koniec drogi i trzeba było zawracać. Mieliśmy do wyboru trzy drogi:do Dębowiny (podobno wymagająca - zostawiliśmy ją na inną wyprawę) i powrotną przez Morzyszów a potem w kierunku Podtynia lub Wojborza.
Wybraliśmy drogę do Wojborza. W Wojborzu zdecydowaliśmy się jechać do Piszkowic przez Łączną i Bierkowice. W Piszkowicach skręciliśmy do kościoła - miałam cichą nadzieję, że w niedzielę może będzie otwarty i uda się nam obejrzeć wnętrze. Niestety zamknięty był na przysłowiowe cztery spusty.

Kapliczka przy kościele w Piszkowicach

Krzyż na murze kościoła w Piszkowicach

Dalej pojechaliśmy do Ruszowic gdzie mieliśmy do wyboru kierunek do Korytowa, Roszyc lub Kamieńca. Tym razem wybór padł na Kamieniec. Z Kamieńca piękna drogą przez pola dojechaliśmy do "8" i przez Szalejów Dolny do Kłodzka.
W Morzyszowie miałam ochotę uzyskać pieczątkę w książeczce KOT. Znalazłam nawet dom sołtysa, ale dwa ujadające, wolno biegające psy skutecznie mnie od tego zamiaru odwiodły. Druga próba w Wojborzu także nieskuteczna - ekspedientka w sklepie nie miała pieczątki, a dalej szukać mi się nie chciało.