Niedzielna przejażdżka

Niedziela, 4 sierpnia 2013 · dodano: 04.08.2013 | Komentarze 0

Zgodnie z zapowiedzią meteorologów do południa padał deszcz. Gdy przestało padać i nieśmiało wyglądające słońce osuszyło drogę postanowiliśmy wyruszyć na niedzielną przejażdzkę. Zaprosiliśmy na nią Kazia i ruszyliśmy, przez Krosnowice, Starków i Starkówek, do zaproponowanego przeze mnie Klasztoru O.Sercan w Polanicy Zdroju. Znajduje się tam kalwaria wymieniona w wykazie do odznaki "Poznaj Kalwarie w Polsce" oraz klasztor do odznaki "Szlakiem Klasztorów i Opactw w Polsce".
Udało sie uzyskać potwierdzenia i ruszyliśmy przez Polanicę do Szalejowa Dolnego.
Przed kościołem w Starkowie przeczytaliśmy, że o godzinie 16 w Szalejowie Dolnym rozpoczną się z przewodnikiem piesza i rowerowa wycieczka szlakiem pomników znajdujących się na terenie tej wsi. Czy piesza wycieczka miała miejsce nie wiem a na rowerową zgłosiło sie 6 osób: nasza trójka i 3 osobowa rodzina z Wojborza. Pan przewodnik - mieszkaniec Szalejowa Dolnego obdarował nas materiałami dotyczącymi tematu i objechał z nami część z 34 obiektów znajdujących się na szlaku "Szalejów Dolny: Kapliczki - Pomniki - Krzyże"