Młynowiec - Stara Morawa

Czwartek, 31 sierpnia 2017 · dodano: 31.08.2017 | Komentarze 0

Młynowiec, kilka kilometrów za Stroniem, a nigdy tam nie dojechaliśmy. Dzisiaj postanowiliśmy dojechać do Młynowca.
Trasa: Kłodzko - Krosnowice - Żelazno - Ołdrzychowice - Trzebieszowice - Radochów  - Lądek Zdrój - Stójków - Strachocin - Stronie Śląskie - MŁYNOWIEC -  łąką i lasem (trochę pieszo) do Suchej Drogi  - Sucha Droga (wyjechaliśmy na skrzyżowaniu dróg do Kletna i Bolesławowa) - Stara Morawa (obok Zalewu) - Stronie Śląskie - Strachocin - Stójków - Lądek Zdrój - Radochów - Trzebieszowice (bokiem obok tartaku) - Ołdrzychowice - Żelazno - Krosnowice - Kłodzko.

Młynowiec to najmniejsza wieś gminy Stronie Śląskie (20 mieszkańców) leżąca na południowo - zachodnim zboczu Suszycy, w rozległej dolinie potoku Młynówka, na wysokości około 590-630 m n.p.m.
Wieś powstała w 1580 roku w pobliżu kopalni, w której eksploatowano złoża galeny. W 1840 roku w Młynowcu było 31 domów, młyn wodny i piekarnia. W drugiej połowie XIX wieku wieś znalazła się na często uczęszczanym szlaku turystycznym do Puszczy Jaworowej. W okresie tym w Młynowcu funkcjonowała gospoda.

W miejscowości zachowały się pozostałości założenia kalwaryjskiego, odrestaurowane w 2014 roku