Młynowiec - Przełęcz Dział - Stary Gierałtów

Niedziela, 26 września 2021 · dodano: 26.09.2021 | Komentarze 0

Dzisiaj ja i Czesiu jedziemy do Młynowca - byliśmy tam tylko jeden raz i to kilka lat temu. Trasa: Kłodzko - Krosnowice - Żelazno - Ołdrzychowice - Trzebieszowice - Radochów - Lądek Zdrój - Stójków - Strachocin - Stronie Śląskie -Młynowiec.

Dojeżdżamy do Kalwarii Młynowiec, która jest na końcu wsi.

Zastanawiamy się jak jechać dalej. Kusi szlak rowerowy nr 5 - droga leśna (na mapie to Młyńska droga), ale dokąd on nas doprowadzi. Czesiu ma opory ale ruszamy i jedziemy przed siebie. Dojeżdżamy do rozdroża, wyciągamy mapę i patrzymy dokąd prowadzą dwie drogi. Droga skręcająca w prawo to Sucha Droga, która dojechalibyśmy do Starej Morawy a druga wiedzie na Przełęcz Dział. Wybieramy tę drugą (DR nr 5) i jedziemy na Przełęcz Dział.

Z Przełęczy Dział już drogą (DR nr 4) asfaltową (trochę zniszczoną) zjeżdżamy do Starego Gierałtowa i dalej: Goszów - Stronie Śląskie - Lądek Zdrój - Radochów - Trzebieszowice - Skrzynka - Droszków - Jaszkowa Górna - Jaszkowa Dolna - Kłodzko.
A w Kłodzku jeszcze na dojechanie do 100 km: DR za stadionem (do koca asfaltu) - zawracamy - ul. Sportowa - ul. Rodzinna - ul. Spółdzielcza.